W tym roku zorganizowana została już
13. edycja Badania Opinii Studentów,
przeprowadzanego corocznie, od 2004 roku, przez
Studenckie Koło Młodych Statystyków i Demografów.
Przejdź do wyników
Pobierz raport
13. edycja Badania Opinii Studentów,
przeprowadzanego corocznie, od 2004 roku, przez
Studenckie Koło Młodych Statystyków i Demografów.
- poznanie opinii studentów o uczelni, a także o niektórych jednostkach oraz bazie dydaktycznej;
- porównanie ocen na różnych uniwersytetach ekonomicznych w Polsce;
- skonfrontowanie ocen w ramach lat studiów;
- rozpoznanie ogólnej satysfakcji z wybranych studiów.
- Uczelnia ogółem;
- Infrastruktura uczelni;
- Ocena jednostek pozadydaktycznych funkcjonujących na uczelni;
- Dydaktyka;
- Nauczyciele akademiccy;
- Twoje decyzje.
Badanie zrealizowano w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu internetowego ankietka.pl. Odpowiedzi można było udzielać w okresie 1 - 24 kwietnia 2016. Ankieta skierowana została do studentów studiów stacjonarnych wszystkich lat studiów w czterech uniwersytetach ekonomicznych. Ostatecznie kwestionariusz wypełniły 3644 osoby.
- UE w Katowicach: 1401 studentów;
- UE w Krakowie: 905 studentów;
- UE w Poznaniu: 672 studentów;
- UE we Wrocławiu: 666 studentów.
Patronat nad badaniem objął Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
TWOJE DECYZJE
Gdybyś wybierał/a jeszcze raz szkołę wyższą, czy wybrał(a)byś swoją uczelnię?
Czy jesteś zadowolona/y z wybranego wydziału na uczelni?
W jakim stopniu polecił(a)byś studia na Twojej uczelni znajomej osobie, która stoi przed wyborem szkoły wyższej?
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
UCZELNIA OGÓŁEM
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Moja uczelnia jest prestiżowa.
Uczelnia oferuje wysoki poziom nauczania.
Uczelnia oferuje studentom szeroki wybór działalności w organizacjach studenckich (np. koła naukowe, stowarzyszenia, sekcje sportowe)
Czuję się wystarczająco poinformowany o ważnych kwestiach dotyczących studiów (wybór seminariów, ścieżek studiów, ważne terminy, możliwość wyjazdu za granicę itp.)
Sposób promocji uczelni jest wystarczający
Współpraca uczelni z innymi szkołami wyższymi w kraju i za granicą NIE jest wystarczająca
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
OCENA JEDNOSTEK POZADYDAKTYCZNYCH FUNKCJONUJĄCYCH NA UCZELNI
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Jestem zadowolona/y z jakości obsługi studentów w dziekanacie mojego wydziału
Godziny pracy dziekanatu mojego wydziału odpowiadają mi
Dziekanat mojego wydziału sprawnie funkcjonuje
Jestem zadowolona/y z pracy jednostki odpowiedzialnej za sprawy socjalno-bytowe (np. Dział Spraw Studenckich; odpowiednie komisje itp.)
Jestem zadowolona/y z pracy obsługi bibliotecznej
Księgozbiór biblioteczny na mojej uczelni jest wystarczająco obszerny
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
Kryteria przyznawania stypendium rektora dla najlepszych studentów (pot. stypendium naukowe) są jasno sprecyzowane
Zasady przyznawania stypendium rektora dla najlepszych studentów (pot. stypendium naukowe) są sprawiedliwe
Czy odpowiada Ci sposób działalności samorządu studenckiego (np. Parlament Studencki)?
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
DYDAKTYKA
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Jak oceniasz poziom nauczania języków obcych na Twojej uczelni?
Jak często treści przekazywane na zajęciach były zgodne z sylabusem przedmiotu?
Jestem zadowolona/y z mojego planu zajęć
Mój plan zajęć umożliwia mi podejmowanie dodatkowych zajęć (np. praca, praktyka)
System studiowania jest MAŁO elastyczny (możliwość wyboru przedmiotów, prowadzących itp.)
Jest zbyt mało zajęć praktycznych (projekty, ćwiczenia, studium przypadku itp.)
Treści przekazywane na zajęciach są adekwatne do kierunku/specjalności, na którym/której studiuję - Kierunek dotyczy tych osób, które jeszcze nie wybierały specjalności
Jak oceniasz przydatność platformy e-learningowej (np. moodle, OLAT itp.) do studiowania?
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
Jak ogólnie oceniasz poniższe kompetencje nauczycieli akademickich w Twojej uczelni?
W jakim stopniu zgadzasz się z następującym stwierdzeniem: „NAUCZYCIELE AKADEMICCY W PEŁNI WYKORZYSTUJĄ WYPOSAŻENIE SAL (np. nagłośnienie, projektory multimedialne itp.) W PROCESIE DYDAKTYCZNYM”?
W jakim stopniu zgadzasz się z następującym stwierdzeniem: „DOTYCHCZASOWA WSPÓŁPRACA Z MOIM PROMOTOREM JEST ZADOWALAJĄCA” (dotyczy studentów, którzy już wybierali promotora)?
W jaki sposób NAJCZĘŚCIEJ kontaktujesz się z pracownikami naukowymi?
wiedza merytoryczna
sposób przekazywania wiedzy
podejście do realizacji przedmiotu
Jak często zdarzyło się Tobie uczestniczyć w zajęciach, w których prowadzący:
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
nie potrafił sobie poradzić z przekazaniem wiedzy?
przez większość godzin powtarzał treści przekazywane już wcześniej na innych zajęciach?
przytaczał treści identyczne („słowo w słowo”) z zaproponowaną literaturą jego autorstwa?
przytaczał treści identyczne („słowo w słowo”) z zaproponowaną literaturą innego autorstwa?
Jak często spotkałaś/eś się z postawą nieprzyjemnego nastawienia osoby prowadzącej zajęcia w stosunku do:
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
pojedynczych osób
studentów ogółem
W jakim stopniu zgadzasz się z następującym stwierdzeniem: „NAUCZYCIELE AKADEMICCY W PEŁNI WYKORZYSTUJĄ MOŻLIWOŚCI PLATFORMY E-LEARNINGOWEJ (NP. MOODLE, OLAT itp.) W PROCESIE DYDAKTYCZNYM”?
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
INFRASTRUKTURA UCZELNI
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Wyposażenie sal dydaktycznych pozwala na efektywne nauczanie
Ogólna estetyka uczelni (sale dydaktyczne, budynki, korytarze) pozostawia wiele do życzenia
Budynki, w których mam zajęcia dydaktyczne są położone zbyt daleko od siebie
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|
100% 80% 60% 40% 20% |
|