Badanie opinii studentów 2016 − Podsumowanie ankiety



W tym roku zorganizowana została już
13. edycja Badania Opinii Studentów,
przeprowadzanego corocznie, od 2004 roku, przez
Studenckie Koło Młodych Statystyków i Demografów.
Przejdź do wyników Pobierz raport

Badanie Opinii Studentów jest corocznie realizowanym projektem, organizowanym przez Studenckie Koło Naukowe Młodych Statystyków i Demografów, działające przy Katedrze Statystyków i Demografów UEP. Pierwsza edycja została przeprowadzona w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) w roku 2004, bieżąca jest zatem już trzynastą z kolei, ale pierwszą, w której wzięli udział studenci także z innych uniwersytetów ekonomicznych w Polsce.
Badanie ma na celu:
  • poznanie opinii studentów o uczelni, a także o niektórych jednostkach oraz bazie dydaktycznej;
  • porównanie ocen na różnych uniwersytetach ekonomicznych w Polsce;
  • skonfrontowanie ocen w ramach lat studiów;
  • rozpoznanie ogólnej satysfakcji z wybranych studiów.
Dla realizacji celu przygotowano autorski kwestionariusz ankietowy, w którym zamieszczono pytania podzielone na 6 obszarów badawczych:
  • Uczelnia ogółem;
  • Infrastruktura uczelni;
  • Ocena jednostek pozadydaktycznych funkcjonujących na uczelni;
  • Dydaktyka;
  • Nauczyciele akademiccy;
  • Twoje decyzje.
Większość pytań polegała na ustosunkowaniu się do podanych stwierdzeń na 5-stopniowej skali.
Badanie zrealizowano w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu internetowego ankietka.pl. Odpowiedzi można było udzielać w okresie 1 - 24 kwietnia 2016. Ankieta skierowana została do studentów studiów stacjonarnych wszystkich lat studiów w czterech uniwersytetach ekonomicznych. Ostatecznie kwestionariusz wypełniły 3644 osoby.
Według uczelni struktura przedstawia się następująco:
  • UE w Katowicach: 1401 studentów;
  • UE w Krakowie: 905 studentów;
  • UE w Poznaniu: 672 studentów;
  • UE we Wrocławiu: 666 studentów.
Dzięki zastosowaniu metody postratyfikacji badanie jest reprezentatywne ze względu na uczelnię oraz rok studiów.
Patronat nad badaniem objął Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
TWOJE DECYZJE
Gdybyś wybierał/a jeszcze raz szkołę wyższą, czy wybrał(a)byś swoją uczelnię?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • zdecydowanie tak
  • raczej tak
  • trudno powiedzieć
  • raczej nie
  • zdecydowanie nie
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • zdecydowanie tak
  • raczej tak
  • trudno powiedzieć
  • raczej nie
  • zdecydowanie nie
Czy jesteś zadowolona/y z wybranego wydziału na uczelni?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • zdecydowanie tak
  • raczej tak
  • trudno powiedzieć
  • raczej nie
  • zdecydowanie nie
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • zdecydowanie tak
  • raczej tak
  • trudno powiedzieć
  • raczej nie
  • zdecydowanie nie
W jakim stopniu polecił(a)byś studia na Twojej uczelni znajomej osobie, która stoi przed wyborem szkoły wyższej?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
UCZELNIA OGÓŁEM
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Moja uczelnia jest prestiżowa.
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Uczelnia oferuje wysoki poziom nauczania.
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Uczelnia oferuje studentom szeroki wybór działalności w organizacjach studenckich (np. koła naukowe, stowarzyszenia, sekcje sportowe)
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Czuję się wystarczająco poinformowany o ważnych kwestiach dotyczących studiów (wybór seminariów, ścieżek studiów, ważne terminy, możliwość wyjazdu za granicę itp.)
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Sposób promocji uczelni jest wystarczający
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Współpraca uczelni z innymi szkołami wyższymi w kraju i za granicą NIE jest wystarczająca
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
OCENA JEDNOSTEK POZADYDAKTYCZNYCH FUNKCJONUJĄCYCH NA UCZELNI
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Jestem zadowolona/y z jakości obsługi studentów w dziekanacie mojego wydziału
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
Godziny pracy dziekanatu mojego wydziału odpowiadają mi
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
Dziekanat mojego wydziału sprawnie funkcjonuje
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
Jestem zadowolona/y z pracy jednostki odpowiedzialnej za sprawy socjalno-bytowe (np. Dział Spraw Studenckich; odpowiednie komisje itp.)
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
Jestem zadowolona/y z pracy obsługi bibliotecznej
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
Księgozbiór biblioteczny na mojej uczelni jest wystarczająco obszerny
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie korzystam
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Kryteria przyznawania stypendium rektora dla najlepszych studentów (pot. stypendium naukowe) są jasno sprecyzowane
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie interesowałam/em się tą kwestią
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie interesowałam/em się tą kwestią
Zasady przyznawania stypendium rektora dla najlepszych studentów (pot. stypendium naukowe) są sprawiedliwe
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie interesowałam/em się tą kwestią
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie interesowałam/em się tą kwestią
Czy odpowiada Ci sposób działalności samorządu studenckiego (np. Parlament Studencki)?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • zdecydowanie NIE
  • raczej NIE
  • nie mam zdania
  • raczej TAK
  • zdecydowanie TAK
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • zdecydowanie NIE
  • raczej NIE
  • nie mam zdania
  • raczej TAK
  • zdecydowanie TAK
DYDAKTYKA
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Jestem zadowolona/y z mojego planu zajęć
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Mój plan zajęć umożliwia mi podejmowanie dodatkowych zajęć (np. praca, praktyka)
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
System studiowania jest MAŁO elastyczny (możliwość wyboru przedmiotów, prowadzących itp.)
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Jest zbyt mało zajęć praktycznych (projekty, ćwiczenia, studium przypadku itp.)
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Treści przekazywane na zajęciach są adekwatne do kierunku/specjalności, na którym/której studiuję - Kierunek dotyczy tych osób, które jeszcze nie wybierały specjalności
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie dotyczy (nie wybierałam/em jeszcze ani kierunku, ani specjalności)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie dotyczy (nie wybierałam/em jeszcze ani kierunku, ani specjalności)
Jak oceniasz przydatność platformy e-learningowej (np. moodle, OLAT itp.) do studiowania?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo źle
  • źle
  • średnio
  • dobrze
  • bardzo dobrze
  • moja uczelnia nie oferuje tego typu rozwiązań
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo źle
  • źle
  • średnio
  • dobrze
  • bardzo dobrze
  • moja uczelnia nie oferuje tego typu rozwiązań
Jak oceniasz poziom nauczania języków obcych na Twojej uczelni?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo źle
  • źle
  • średnio
  • dobrze
  • bardzo dobrze
  • nie uczęszczałam/-em na zajęcia językowe
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo źle
  • źle
  • średnio
  • dobrze
  • bardzo dobrze
  • nie uczęszczałam/-em na zajęcia językowe
Jak często treści przekazywane na zajęciach były zgodne z sylabusem przedmiotu?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% -60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
  • sylabusy czytam bardzo rzadko lub wcale
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% -60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
  • sylabusy czytam bardzo rzadko lub wcale
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
Jak ogólnie oceniasz poniższe kompetencje nauczycieli akademickich w Twojej uczelni?
wiedza merytoryczna
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • WYSOCE NEGATYWNIE
  • NEGATYWNIE
  • PRZECIĘTNIE
  • POZYTYWNIE
  • WYSOCE POZYTYWNIE
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • WYSOCE NEGATYWNIE
  • NEGATYWNIE
  • PRZECIĘTNIE
  • POZYTYWNIE
  • WYSOCE POZYTYWNIE
sposób przekazywania wiedzy
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • WYSOCE NEGATYWNIE
  • NEGATYWNIE
  • PRZECIĘTNIE
  • POZYTYWNIE
  • WYSOCE POZYTYWNIE
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • WYSOCE NEGATYWNIE
  • NEGATYWNIE
  • PRZECIĘTNIE
  • POZYTYWNIE
  • WYSOCE POZYTYWNIE
podejście do realizacji przedmiotu
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • WYSOCE NEGATYWNIE
  • NEGATYWNIE
  • PRZECIĘTNIE
  • POZYTYWNIE
  • WYSOCE POZYTYWNIE
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • WYSOCE NEGATYWNIE
  • NEGATYWNIE
  • PRZECIĘTNIE
  • POZYTYWNIE
  • WYSOCE POZYTYWNIE
Jak często zdarzyło się Tobie uczestniczyć w zajęciach, w których prowadzący:
nie potrafił sobie poradzić z przekazaniem wiedzy?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
przez większość godzin powtarzał treści przekazywane już wcześniej na innych zajęciach?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
przytaczał treści identyczne („słowo w słowo”) z zaproponowaną literaturą jego autorstwa?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
przytaczał treści identyczne („słowo w słowo”) z zaproponowaną literaturą innego autorstwa?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
Jak często spotkałaś/eś się z postawą nieprzyjemnego nastawienia osoby prowadzącej zajęcia w stosunku do:
pojedynczych osób
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
studentów ogółem
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • bardzo rzadko lub wcale (około 0% - 20% przypadków)
  • rzadko (ok. 20% - 40%)
  • mniej więcej w połowie przypadków (ok. 40% - 60%)
  • często (ok. 60% - 80%)
  • bardzo często (ok. 80% - 100%)
W jakim stopniu zgadzasz się z następującym stwierdzeniem: „NAUCZYCIELE AKADEMICCY W PEŁNI WYKORZYSTUJĄ MOŻLIWOŚCI PLATFORMY E-LEARNINGOWEJ (NP. MOODLE, OLAT itp.) W PROCESIE DYDAKTYCZNYM”?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Moja uczelnia nie oferuje tego typu rozwiązań
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Moja uczelnia nie oferuje tego typu rozwiązań
W jakim stopniu zgadzasz się z następującym stwierdzeniem: „NAUCZYCIELE AKADEMICCY W PEŁNI WYKORZYSTUJĄ WYPOSAŻENIE SAL (np. nagłośnienie, projektory multimedialne itp.) W PROCESIE DYDAKTYCZNYM”?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
W jakim stopniu zgadzasz się z następującym stwierdzeniem: „DOTYCHCZASOWA WSPÓŁPRACA Z MOIM PROMOTOREM JEST ZADOWALAJĄCA” (dotyczy studentów, którzy już wybierali promotora)?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie dotyczy (nie wybierałam/em jeszcze promotora)
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
  • Nie dotyczy (nie wybierałam/em jeszcze promotora)
W jaki sposób NAJCZĘŚCIEJ kontaktujesz się z pracownikami naukowymi?
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • osobiście w czasie dyżuru/konsultacji
  • osobiście bezpośrednio przed lub po zajęciach
  • drogą elektroniczną
  • telefonicznie
  • w inny sposób
  • nie kontaktuję się
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • osobiście w czasie dyżuru/konsultacji
  • osobiście bezpośrednio przed lub po zajęciach
  • drogą elektroniczną
  • telefonicznie
  • w inny sposób
  • nie kontaktuję się
INFRASTRUKTURA UCZELNI
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Wyposażenie sal dydaktycznych pozwala na efektywne nauczanie
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Ogólna estetyka uczelni (sale dydaktyczne, budynki, korytarze) pozostawia wiele do życzenia
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
Budynki, w których mam zajęcia dydaktyczne są położone zbyt daleko od siebie
UE
Kato-
wice
UE
Kra-
ków
UE
Poz-
nań
UE
Wro-
cław
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ
I


II


III


IV,
I rok
II st.
V,
II rok
II st.
100%
80%
60%
40%
20%
  • Zdecydowanie NIE ZGADZAM SIĘ
  • Raczej NIE ZGADZAM SIĘ
  • Ani się nie zgadzam, ani się zgadzam
  • Raczej ZGADZAM SIĘ
  • Zdecydowanie ZGADZAM SIĘ